사색의 주제들을 다양하게 하라
오직 한 가지 방면의 사색에만 몰두하는 사람은 자칫 두뇌의 균형을 잃어버린다.
그러나 지력과 체력을 동등하게 쓰고 사색의 주제들을 다양하게 한다면,
모든 신체의 기능이 안전하게 발휘될 것이다.
우리에게 주어진 기회와 특권을 깨닫는다면 우리는 자기 수양에서 훨씬 더 많은 것을 성취할 수 있게 될 것이다.
참된 교육은 대학에서 줄 수 있는 교육 이상의 것을 의미한다.
학문을 연구하는 일도 등한히 해서는 안 되지만,
하나님과 산 연결을 맺음으로써 얻을 수 있는 가장 고상한 교육을 얻는다는 것을 잊어서는 안 된다.
모든 학생들로 하여금 성경을 그들의 교과서로 삼고 크신 교사와 교통하도록 하라.
신령한 진리를 탐구할 때에 어려운 문제들과 씨름하도록 마음을 교육하고 훈련시켜라.
Vary Subjects of Thought
By pursuing one line of thought exclusively, the mind often becomes unbalanced. But every faculty may be safely exercised if the mental and physical powers are equally taxed and the subjects of thought are varied.
Far more might be accomplished in the work of self-education if we were awake to our own opportunities and privileges. True education means more than the colleges can give. While the study of the sciences is not to be neglected, there is a higher training to be obtained through a vital connection with God.
Let every student take his Bible and place himself in communion with the Great Teacher. Let the mind be trained and disciplined to wrestle with hard problems in the search for divine truth.
— Mind, Character, and Personality Volume 2, 445.
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